Κωνσταντίνος Κυρανάκης στο Growthfund Agora: Δρομολογήθηκε διάταξη που απλοποιεί τη μεταβίβαση ακινήτων μεταξύ φορέων του Δημοσίου και Δήμων
Mία σημαντική διάταξη που απλοποιεί τη μεταβίβαση ακινήτων μεταξύ γενικών φορέων της κυβέρνησης και Δήμων περιέχεται σε νομοσχέδιο του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης κι έχει δρομολογηθεί να ψηφιστεί μέχρι το τέλος του μήνα, όπως ανακοίνωσε ο κ. Κωνσταντίνος Κυρανάκης, Υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης μιλώντας στο Growthfund Agora, στο πλαίσιο της ΔΕΘ.
Όπως ανέφερε, αρκεί μια απλή απόφαση για να μεταβιβαστεί το ακίνητο προς το φορέα που θα το αξιοποιήσει. Το 2025, μετά από 30 χρόνια θα έχει ολοκληρωθεί η κτηματογράφηση, τόνισε ο κ. Κυρανάκης, με σκοπό και αποστολή όχι μόνο να υπάρχουν εγγραφές, αλλά να υπάρχει διαφάνεια ως προς την κυριότητα και ο υποψήφιος επενδυτής να γνωρίζει πού θα απευθυνθεί. Τον ερχόμενο Ιανουάριο η χαρτογράφηση της χώρας θα ξεπεράσει το 80%. Το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης είναι ο πρώτος δημόσιος φορέας που αξιοποιεί την Τεχνητή Νοημοσύνη για την έκδοση διοικητικών αποφάσεων ανέφερε στη συνέχεια, που σημαίνει ότι ο έλεγχος ενός συμβολαίου, ο οποίος μέχρι σήμερα απαιτούσε από 25 λεπτά έως 3 ώρες, μειώνεται πλέον σε λιγότερο από 10 λεπτά.
Ο κ. Αλέξανδρος Θάνος, Εντεταλμένος Σύμβουλος του ΣΕΤΕ, στη συζήτηση την οποία συντόνισε η δημοσιογράφος Μαρίνα Πρωτονοταρίου, τόνισε ότι το Growthfund/Growthfund είναι σύμμαχος της ιδιωτικής οικονομίας και ο τουρισμός περιμένει διακαώς τις επενδύσεις, σε περιφερειακά αεροδρόμια, λιμάνια κι αλλού. Αναφορικά με την συνεισφορά του τουρισμού στην ελληνική οικονομία, φέτος θα φθάσει στα 30 δισ. ευρώ, μαζί με την κρουαζιέρα. Οι ευοίωνες προοπτικές δημιουργούν κίνητρο στους επενδυτές, να επενδύσουν σε οικονομικά βιώσιμα ακίνητα με τουριστικό ενδιαφέρον, που περιλαμβάνονται στο χαρτοφυλάκιο του Growthfund. Οι επενδύσεις με κριτήριο τις ανάγκες της τοπικής κοινωνίας, μέσα από τη σύμπραξη ιδιωτικού και δημόσιου τομέα, είναι απαραίτητη, τόνισε ο κ. Θάνος.
Μια διαφορετική στρατηγική στην αξιοποίηση των ακινήτων της προωθεί η ΕΤΑΔ, όπως τόνισε η Διευθύνουσα Σύμβουλος της εταιρείας κυρία Ηρώ Χατζηγεωργίου επισημαίνοντας τη σημασία που δίνει στις συνεργασίες και τις συμπράξεις με φορείς του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα. Αναφερόμενη στην καταγραφή και κατηγοριοποίηση των 36.000 ακινήτων της ΕΤΑΔ με στόχο την συντεταγμένη αξιοποίησή τους, προανήγγειλε ότι θα αρχίσουν από πολύ να υπάρχουν σταδιακά αποτελέσματα και η ολοκλήρωση της διαδικασίας θα γίνει σε περίπου 2,5 με 3 χρόνια. Όπως εξήγησε, πέρα από τον εντοπισμό των ακινήτων και την αποτύπωσή τους, χρειάζεται η εξακρίβωση ενός συνόλου στοιχείων για κάθε ακίνητο ξεχωριστά, καθώς επίσης και η δημιουργία τυποποιημένων – ολοκληρωμένων φακέλων προκειμένου να μπορεί να προχωρήσει η αξιοποίηση. Στη συνέχεια, η κ. Χατζηγεωργίου αναφέρθηκε στα «διαμάντια» της εταιρείας, φέρνοντας το παράδειγμα του Κυβερνείου-Παλατάκι που έχει πάρει την οδό της αξιοποίησης και του Tae Kwon do, για το οποίο υπάρχει συνεργασία της ΕΤΑΔ με το ΤΑΙΠΕΔ, αναζητώντας την καλύτερη λύση που θα αναβιώσει το ακίνητο και θα ικανοποιήσει με τον καλύτερο τρόπο τις ανάγκες της τοπικής κοινωνίας.
Στην αναγκαιότητα να αφουγκραστεί το ΤΑΙΠΕΔ τις ανάγκες της αγοράς αναφέρθηκε και ο κ. Δημήτρης Πολίτης, Διευθύνων Σύμβουλος ΤΑΙΠΕΔ, τονίζοντας ότι, καθώς τα ακίνητα είναι διαφορετικών μορφών δεν υπάρχει ένα συγκεκριμένο μοντέλο αξιοποίησης. «Είναι ιδιαίτερα σημαντικό να γνωρίζουμε τι ζητάει η αγορά και να προσεγγίζουμε με τον ανάλογο τρόπο το ακίνητο. Σε αντίθετη περίπτωση πολλά ακίνητα έμειναν και θα συνεχίσουν να παραμένουν αναξιοποίητα» τόνισε ο κ. Πολίτης. Μιλώντας για το επόμενο μεγάλο στοίχημα, την αξιοποίηση του Tae Κwon do, ανέφερε ότι αποτελεί ένα δύσκολο ακίνητο και προκειμένου να αξιοποιηθεί με τον καλύτερο τρόπο, θα υπάρξει ανταγωνιστικός διάλογος.
Στο χαρτοφυλάκιο του Growthfund, το οποίο κατά 30% είναι real estate, ποσοστό σημαντικά υψηλότερο έναντι άλλων ευρωπαϊκών χωρών, αναφέρθηκε η κ. Μάχη Βάνη, Chief Strategy Officer, Growthfund λέγοντας ότι ακίνητα υπάρχουν και σε πολλές ακόμη θυγατρικές εταιρείες, όπως στη ΓΑΙΑΟΣΕ, στη ΔΕΘ, στα ΕΛΤΑ, στη Διώρυγα Κορίνθου κι αλλού. Προτεραιότητα του Growthfund αποτελεί η χάραξη μιας ολιστικής στρατηγικής. Στο πλαίσιο αυτό, έχει ξεκινήσει το τιτάνιο έργο καταγραφής 36.000 ακινήτων, σχεδιάζοντας τη διεξαγωγή διαγωνισμών για την αξιοποίησή τους ανά τακτά χρονικά διαστήματα για ακίνητα ενδιαφέροντος, είτε μεμονωμένα, είτε με τη μορφή clusters.
Ο κ. Νίκος Δήμτσας, Aναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος της DIMAND τόνισε την ανάγκη να υπάρξει μια ολιστική διαχείριση του χαρτοφυλακίου των ακινήτων που διαθέτει το δημόσιο. Εξωτερικεύοντας τις ανάγκες ενός επενδυτή, εστίασε στην ανάγκη να καταγραφούν τα ακίνητα, να υπάρξει βεβαιότητα τίτλων και να δημοσιοποιηθούν τα χαρακτηριστικά τους.
Στο πλαίσιο της συμμετοχής του Growthfund στην 88η ΔΕΘ συζητήθηκαν και τα μεγάλα έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη στο επίπεδο των συγκοινωνιών. Στις πρωτοβουλίες που έχουν αναληφθεί στην κατεύθυνση της αναβάθμισης του συγκοινωνιακού έργου αναφέρθηκε στον χαιρετισμό του ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Βασίλης Οικονόμου. Όπως είπε, η ανανέωση του 1/3 του στόλου των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης με νέα σύγχρονα ηλεκτρικά λεωφορεία αποτελεί μόνον την αρχή.
Ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών σημείωσε ότι ο νέος συγκοινωνιακός χάρτης της Θεσσαλονίκης διασφαλίζει τη συνέργεια ανάμεσα στις αστικές συγκοινωνίες και στο μετρό, που σε λίγες μέρες θα τεθεί σε λειτουργία. Πρόσθεσε δε ότι η ανανέωση του στόλου των λεωφορείων και του μετρό κόστισε στον Έλληνα πολίτη δύο δισ. ευρώ. «Είναι μια τεράστια επένδυση, που γίνεται πρώτη φορά στα χρονικά τις τελευταίες 2 – 3 δεκαετίες», σημείωσε. Ακόμη, ο κ. Οικονόμου αναφέρθηκε στη μεγάλη προσπάθεια που γίνεται, ώστε να περιοριστεί η εισιτηριοδιαφυγή. «Θα έχουμε καινούργια λεωφορεία, μετρό, όλα θα εκσυγχρονίζονται και θα ζητήσουμε από τους πολίτες να στηρίξουν αυτή την προσπάθεια, πληρώνοντας το ένα ευρώ. Όποιος εισηγείται να μην πληρώνουμε να το πει δημοσίως», είναι το μήνυμα που έστειλε ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΣΤΑΣΥ κ. Αθανάσιος Κοτταράς, μιλώντας σε συζήτηση την οποία συντόνισε ο δημοσιογράφος Φώτης Φωτεινός, η εταιρεία μεταφέρει ημερησίως περίπου 800.000 επιβάτες, ενώ τα τελευταία χρόνια καταγράφεται μια σημαντική αύξηση της επιβατικής κίνησης. Συγκεκριμένα, μέσα στο 2023 καταγράφηκε αύξηση κατά 16,5%, ενώ μέσα στο πρώτο οκτάμηνο του 2024 η αύξηση ήδη προσεγγίζει το 10%.
«Μέχρι το επόμενο καλοκαίρι θα έχουμε ανανέωση του στόλου κατά 90%», ανέφερε ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΟΣΥ κ. Στέφανος Αγιάσογλου. «Ο διαγωνισμός που μόλις ολοκληρώθηκε από το Υπουργείο μάς έδωσε τα πρώτα 140 ηλεκτρικά λεωφορεία. Σε αυτά θα προστεθούν άλλα 300 λεωφορεία φυσικού αερίου, τα οποία θα αρχίσουμε να παραλαμβάνουμε και να βγάζουμε στην κυκλοφορία από τον Οκτώβριο. Ταυτόχρονα προχωρά το νέο leasing. Μέχρι τον Ιούλιο του 2025 θα έχουμε 950 ολοκαίνουργα λεωφορεία, που θα αλλάξουν την εικόνα και θα αλλάξουν το προσφερόμενο προϊόν στον επιβάτη», σχολίασε ο κ. Αγιάσογλου.
Τα βασικά χαρακτηριστικά και τα πλεονεκτήματα του νέου συγκοινωνιακού χάρτη της Θεσσαλονίκης παρουσίασε ο Διευθύνων Σύμβουλος του Οργανισμού Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης (ΟΣΕΘ) κ. Γιάννης Τόσκας. Ο ίδιος επισήμανε ότι με την έλευση του μετρό «θα διαμορφωθεί μια νέα εικόνα στο γίγνεσθαι των συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης».
Για τις προσπάθειες αξιοποίησης των ακινήτων της ΓΑΙΑΟΣΕ μίλησε ο κ. Παναγιώτης Μπαλωμένος, Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας. «Αξιοποιούμε τη μεγάλη ακίνητη περιουσία της ΓΑΙΑΟΣΕ, ως αποκλειστικός διαχειριστής. Προστατεύουμε την περιουσία που μας έχουν εμπιστευθεί. Αυτή τη στιγμή έχουμε 590 ενεργές μισθώσεις. Μπορούμε όμως πολύ καλύτερα. ‘Έχουμε δομήσει ένα φιλόδοξο πρόγραμμα ωρίμανσης – αξιοποίησης και είμαστε σε θέση να αντλήσουμε επενδύσεις», ανέφερε χαρακτηριστικά.
«Σήμερα μπορούμε να πούμε ότι δεν υπάρχει εργοτάξιο μετρό. Το μετρό είναι πλέον έτοιμο. Ήδη ξεκίνησαν οι δοκιμές. Όλοι οι σταθμοί είναι πανέτοιμοι», τόνισε ο κ. Γιώργος Τσαπρούνης, γενικός διευθυντής επικοινωνίας του Ομίλου Άκτωρ. Αναφερόμενος ειδικά στον σταθμό της Βενιζέλου, είπε χαρακτηριστικά ότι «είναι ένα κόσμημα, ένα ζωντανό μουσείο». Σύμφωνα με τον κ. Τσαπρούνη, «η Θεσσαλονίκη θα πρέπει να νιώθει περήφανη, καθώς το μετρό είναι όχι μόνο ό,τι πιο σύγχρονο αλλά και ό,τι πιο όμορφο».